Przejdź do treści
Aktualności

Polish Professional Women of Silicon Valley jako non-profit

Wasz projekt Polish Professional Women -  Silicon Valley obchodził niedawno 3. urodziny. Co zmieniło się na przestrzeni tych lat? 

 Tak, rzeczywiście ostatnio obchodziliśmy trzecie urodziny PPWSV. W ciągu ostatniego czasu nasza organizacja znacznie się rozwinęła. Zespół rozrósł się do dwunastu osób pracujących regularnie nad komunikacją, marketingiem, eventami oraz programami. Tylko w ostatnim roku zorganizowaliśmy pięć wydarzeń celebrujących ważne dla naszej społeczności momenty umacniających nasze relacje. Nasz flagowy program A Day in the Life Of (DILO), czyli Dzień z Życia.. inspirujacych profesjonalistów polskiego pochodzenia w Silicon Valley zostanie dodany na stałe do naszej oferty. Podobnie, Startup Mixer, program skierowany do przedsiębiorców, ukierunkowany na dzielenie się dobrymi praktykami i inspiracjami.

2

To wszystko doprowadziło nas do oficjalnej rejestracji Polish Professional Women of Silicon Valley jako non-profit. To wielki moment dla nas. Z jednej strony jest to zwieńczenie wieloletniej ciężkiej pracy całego zespołu, z drugiej, otwarcie na ogrom możliwości: pełnoprawną współpracę z profesjonalnymi organizacjami, nowe partnerstwa, a także otrzymywanie dotacji. Do tej pory wszystkie nasze działania prowadzone były bez żadnego budżetu, sięgaliśmy po kreatywne rozwiązania, zapraszaliśmy do wolontariatu lub pokryliśmy koszty z naszej prywatnej kieszeni. Teraz będziemy mogli naprawde rozwinąć skrzydła!

Na jaki obszar działań mogą liczyć uczestnicy PPWSV Academy oraz programu Job Aid-Mentoring?

To nasze najnowsze dwa programy. Obydwa zorientowane na rozwój zawodowy kobiet. Akademia PPWSV to program learning & development, w ramach którego prowadzone są szkolenia i warsztaty podwyższające profesjonalne umiejętności. Jego autorką jest Magda, która rozwija się od kilku lat w kierunku L&D i poprzez PPWSV testuje nowe koncepcje oraz projekty szkoleniowe. To właśnie jeden z wymiarów PPWSV - tworzymy bezpieczną przestrzeń do eksperymentów zawodowych! 

 a

Job Aid jest natomiast programem skierowanym do tych osób, które szukają pracy bądź planują zmianę w swojej karierze. Uczestnicy, którzy dołączają do tego programu to osoby, które mają doświadczenie zawodowe na rynku amerykańskim, jak również osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę w Dolinie Krzemowej w wyniku zmiany sytuacji rodzinnej bądź innych okoliczności. Dzięki Job Aid, nasi uczestnicy mają dostęp do indywidualnej pracy z mentorem, bazy wiedzy z najnowszymi artykułami oraz nowościami ze świata rekrutacji oraz możliwość praktyki -  tak zwanych mock interviews z różnymi specjalistami z rynku pracy. 

Misją PPWSV jest  stworzenie sieci kontaktów zawodowych, ułatwiających rozwój zawodowy kobietom polskiego pochodzenia w Dolinie Krzemowej. Czy Wasze działania wychodzą poza ramy rozwoju zawodowego? Na jakiego typu wsparcie może liczyć Wasza społeczność?

Naszym celem jest przede wszystkim rozwój profesjonalny, a społeczność, którą tworzymy ma wartość sama w sobie! Na przestrzeni lat staliśmy się sobie bardzo bliscy, nasze relacje przypominają raczej wspólnotę, w której każdy może znaleźć pomoc, poradę i zrozumienie w bieżącej sytuacji życiowej. Skupiając się na życiu zawodowym, nie zapominamy o tym, że jesteśmy ludźmi. Czasami jest to psychologiczne wsparcie w ramach poważnej sytuacji życiowej, a czasem tak przyjemna rzecz jak wspólne wybranie się do teatru lub rekomendacje miejsca na weekendowy wyjazd z rodziną. Bardzo nam zależy na tym, żeby budować nowe oraz rozwijać już nawiązane znajomości. Przywiązujemy do tego olbrzymią wagę. 

Jakie wartości są dla Was kluczowe przy tworzeniu PPWSV?

Naszym wyróżnikiem jest tworzenie wspólnoty opartej na otwartości, bezinteresownej chęci dzielenia się z innymi swoim doświadczeniem (giving back), zaufaniu (wiele z naszych rozmów zostaje tylko w naszym gronie, części spotkań nie nagrywamy) i zaangażowaniu (rozwój takiej organizacji wymaga mnóstwo czasu, który nasi członkowie zawsze znajdują). Jednym słowem jesteśmy w pełni Agile, gdzie staramy się działać szybko, efektywnie, bez zbędnej dokumentacji. Jak już wcześniej wspominaliśmy najważniejsze jest dla nas budowanie relacji oraz wspólnego zrozumienia.  

Jaką myśl, radę dałybyście kobietom, które marzą o swoim projekcie, ale z różnych powodów mają obawy przed podjęciem wyzwania?

Warto mieć dobry plan, strategię i wizję. Być autentycznym i zdecydowanym. Pozwolić sobie na błędy, które tak naprawdę są lekcjami. Działać i nie martwić się o każdy najmniejszy szczegół. Przede wszystkim nie zapominać o czerpaniu radości z tego działania. 

Tworzycie niezwykle zgrany duet, jakie Wasze cechy i predyspozycje na to wpływają?

Komplementarne cechy osobowości, transparentna komunikacja, wyrozumiałość. Obie jesteśmy w pełni świadome, że razem możemy więcej, wspólnie się motywujemy oraz wspieramy. Każda z nas ma swoja rodzinę, pracę oraz prywatne obowiązki, z których nie chcemy rezygnować, a jednak dzięki naszemu  zaangażowaniu jestesmy w stanie wspólnie  działać i tworzyć PPWSV. Obie jesteśmy pełne energii i gotowości do działania, wierzymy że ciągły ruch oraz akcja napędza następne działanie.  Magda charakteryzuje się entuzjazmem oraz szybką reakcją. Joanna natomiast ma bardzo analityczne podejście i jest zwolenniczką systematycznego wzrostu. 

Jakie macie plany na najbliższy czas? 

Nasze plany na najbliższy czas to wykorzystanie wszelkich możliwości wynikających z bycia organizacją non profit. Zależy nam również na tym, aby powiększyć nasz zespół, a tym samym rozwinąć oraz rozszerzyć programy Job Aid i  PPWSV Academy. Wraz ze zmieniającą się sytuacją pandemii, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności planujemy również organizację większych eventów na żywo z udziałem gości specjalnych.  

Magdalena Jaworowicz - certyfikowany business coachem i project managerem (PMP) z 15 letnim doświadczeniem w pracy w globalnych programach marketingowych oraz learning and development dla firm technologicznych. Obecnie pracuje jako Global Marketing Velocity Manager w Cisco, w Kalifornii. Rozwija również własną praktykę coachingową. 

Joanna Lorincz - od ponad 10 lat zajmuje się jakością w firmach technologicznych, jej pasją jest metodologia Agile oraz praca w grupie. Poza pracą rozwija swoje zainteresowania związane z żywieniem integracyjnym oraz spędza dużo czasu ze swoim mężem i synem w Kaliforni.

a

Piotr Jaworowicz - ekspert w zakresie zarządzania i marketingu cyfrowego. W swojej karierze pracował dla firm Fortune500 w Polsce i USA. Aktualnie jako Program Manager zarządza projektami badawczymi w Google w Mountain View w Kalifornii. Posiada tytul doktora w zakresie nauki o mediach, tytuł MBA w Zarządzaniu oraz certyfikaty w dziedzinie zarzadzania projektami (PMP, PRINCE2). Jest autorem i współautorem 5 książek nt. komunikacji, które napisał wspólnie z żoną  Magdaleną.

Pasja Piotra jest fotografia (jego pierwsza indywidualna wystawa odbyła się w 2019 roku w Polsce) oraz sztuka współczesna.

Fot. Piotr Jaworowicz

Najnowsze wydanie