Przejdź do treści
Aktualności

Jak aranżacja biura może pomóc zapewnić doskonałe candidate experience?

Obecnie rekrutacja nowych pracowników do organizacji wymaga od rekruterów większego zaangażowania i dbałości o szczegóły. Duża konkurencyjność i nowe potrzeby pokolenia wkraczającego na rynek pracy sprawiają, że proces pozyskiwania wartościowych osób do przedsiębiorstwa, staje się coraz trudniejszy. Dlatego pojęcie candidate experience na stałe zagościło w słownikach pracowników działu HR. To sposób, w jaki osoby poszukujące zatrudnienia postrzegają całość procesu rekrutacyjnego oraz firmę, do której kandydują. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jaki wpływ na candidate experience ma odpowiednia aranżacja przestrzeni biurowej.

 

 

Czym jest candidate experience i dlaczego jest tak ważne?

Ograniczenie definicji candidate experience jedynie do doświadczeń kandydata z rozmowy kwalifikacyjnej to zbyt duże uproszczenie. Na zjawisko to należy patrzeć szerzej, gdyż rozpoczyna się znacznie wcześniej niż nawet moment aplikacji na dane stanowisko i trwa nadal po zatrudnieniu osoby w organizacji. Często kandydat wyrabia sobie jakąś opinię już na podstawie treści ogłoszenia o pracę, wyglądu strony internetowej przedsiębiorstwa, sposobu formułowania komunikatów w social mediach. Nie bez znaczenia jest kontakt telefoniczny i mailowy z rekruterem, przebieg rozmowy kwalifikacyjnej czy onboarding nowo przyjętego pracownika.  

w

Candidate experience ma duży wpływ na to, czy osoba w ogóle zdecyduje się kandydować na dane stanowisko, czy po rozmowie zechce podjąć współpracę z firmą, a także (o czym wiele organizacji zapomina) jak długo nowo zatrudniony pracownik pozostanie w organizacji.  

Przestrzeń biurowa jako część candidate experience. Jak wpływa na pierwsze wrażenie kandydata? 

Przestrzeń biurowa może mieć decydujące znaczenie dla kształtowania pierwszego wrażenia kandydata. Wygląd i atmosfera biura odzwierciedlają kulturę organizacyjną firmy, jak również stanowią wyraz jej profesjonalizmu i podejścia do pracowników. Zaczynając od recepcji, poprzez salę konferencyjną, aż po miejsce pracy – każdy element przestrzeni w biurze opowiada historię organizacji, przedstawia jej misję i wartości. Nowocześnie zaaranżowane wnętrza, z wykorzystaniem ergonomicznych i stylowych mebli od Mikomax Smart Office, mogą stać się mocnym atutem w przyciąganiu talentów, podnosząc wartość oferowanego przez firmę candidate experience. 

Ergonomia to nie tylko modne słowo

Przestrzeń biurowa działa jak cichy ambasador firmy, subtelnie komunikując jej wartości i standardy. Ergonomicznie zaprojektowane meble pozwalają pracownikom i kandydatom doświadczyć miejsca pracy skoncentrowanego na zaspokajaniu ich fizycznych i psychicznych potrzeb. Biurka z możliwością regulacji wysokości, krzesła dostosowane do różnych stylów pracy oraz stanowiska, które można dopasować do indywidualnych potrzeb, promują zdrowe nawyki pracy. Wszystkie te elementy świadczą o zaangażowaniu firmy w tworzenie optymalnych warunków, które wspierają realizację zawodowych pasji i talentów.

Zielone biuro, czyli natura w służbie rekrutacji

Inwestowanie w zielone elementy biura, takie jak rośliny czy meble wykonane z naturalnych materiałów, to strategia, która może znacząco wpływać na postrzeganie firmy przez kandydatów na stanowiska pracy. Warto zaznaczyć, że rośliny w biurze ożywiają przestrzeń, sprawiają, że staje się bardziej przytulna, a jednocześnie pomagają w redukcji stresu i poprawie jakości powietrza. Kandydaci, odwiedzając tak przygotowane miejsce, mogą poczuć, że firma zwraca uwagę na dobrostan swoich pracowników. Warto również zwrócić uwagę na jakość powietrza oraz temperaturę w pomieszczeniach, w których przeprowadzane są rozmowy kwalifikacyjne. 

Przestrzeń adaptacyjna – biuro, które się zmienia

Przemyślane aranżacje, które można łatwo zmieniać to także okazja, by pokazać, że firma ceni kreatywność i innowacyjność. Projektuje przestrzenie, które inspirują oraz umożliwiają wygodne i efektywne przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego.

Modułowe meble umożliwiają szybkie i łatwe dostosowywanie biura do różnorodnych potrzeb i sytuacji. Stworzenie przestrzeni, która może być zarówno miejscem formalnych rozmów kwalifikacyjnych, jak i nieformalnego networkingu, pozwala na lepsze poznanie kandydatów i zaprezentowanie firmy jako elastycznego, nowoczesnego pracodawcy. Elastyczne biura zyskują na popularności, gdyż potrafią dostosować się do ewoluujących potrzeb pracowników. 

Kreatywne strefy dla innowacyjnych pomysłów i przestrzenie do odpoczynku 

Kreatywne strefy, które inspirują i motywują, stają się wizytówką organizacji, prezentując jej innowacyjne podejście i gotowość do inwestowania w rozwój pracowników. W procesie rekrutacji będą miały wpływ na candidate experience, ale także umożliwią kandydatom pokazanie swojego pełnego potencjału. Przy zadaniu testowym będą mogli  zaprezentować umiejętności rozwiązywania problemów na różne, nieszablonowe sposoby. Warto zadbać o to, aby stworzone strefy były estetyczne, inspirowały do kreatywnego myślenia, ale również funkcjonalne, z akustyką sprzyjającą skupieniu i efektywnym dyskusjom. 

Z kolei strefy relaksu pozwalają na krótkie przerwy od pracy, które są niezbędne dla regeneracji i podtrzymania wysokiej efektywności oraz zaangażowania. Przemyślana aranżacja biura, uwzględniająca zarówno potrzeby związane z pracą twórczą, jak i odpoczynkiem, jest więc nieodłącznym elementem budowania pozytywnego candidate experience. Przyciąga talenty i sprzyja ich zatrzymaniu w organizacji.

Najnowsze wydanie