CHERY świętuje pięciomilionową dostawę w Polsce

Warszawa stała się sceną historycznego wydarzenia dla CHERY. 6 października, podczas uroczystego wydarzenia, marka oficjalnie przekazała polskiemu klientowi swój pięciomilionowy samochód eksportowy. Okazja ta była również lokalnym debiutem dwóch kluczowych modeli: TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV.
Historyczny kamień milowy dla marki
Najważniejszym punktem wydarzenia było symboliczne przekazanie pięciomilionowego eksportowego samochodu CHERY. Tym wyjątkowym autem był flagowy TIGGO 8 PHEV, reprezentujący filozofię inteligentnej mobilności marki i łączący zaawansowaną technologię z komfortem. To osiągnięcie podkreśla globalny zasięg i dynamiczny rozwój CHERY, a Polska odgrywa coraz większą rolę w ekspansji marki.
Dziedzictwo rodziny TIGGO
Podczas premiery Jeff Zhang, wiceprezes CHERY International i CEO regionu UE, podkreślił kluczową rolę gamy TIGGO. Wprowadzona w 2005 roku, TIGGO stała się filarem globalnej strategii CHERY, stopniowo wchodząc na nowe rynki, aż do osiągnięcia obecności w ponad 120 krajach do roku 2025. Ta kompletna i ustandaryzowana linia SUV-ów stworzyła solidne fundamenty trwałego sukcesu marki.
Te kamienie milowe podkreślają, że nasz sukces mierzymy nie tylko sprzedażą, ale również niezawodnością, którą dostarczamy, i trwałym zaufaniem, jakie budujemy wśród użytkowników” – dodał
Od eksportera do lidera technologii
Podróż CHERY rozpoczęła się od eksportu sedanów Fulwin w 2001 roku i od tego czasu ewoluowała do pozycji globalnego gracza napędzanego przywództwem technologicznym. Dziś firma prowadzi 19 zagranicznych zakładów montażowych, co umożliwia elastyczne reagowanie na potrzeby lokalnych rynków. Przez 22 kolejne lata CHERY pozostaje największym chińskim eksporterem samochodów osobowych. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku Grupa CHERY sprzedała globalnie 2 007 768 pojazdów, co oznacza wzrost rok do roku o 14,5%. W tym samym okresie wyeksportowano 936 428 sztuk, co oznacza wzrost o 12,9% – czyli jedno auto „Made-by-CHERY” trafiało za granicę co 25 sekund. Ten wynik nie tylko umocnił pozycję CHERY jako największego chińskiego eksportera samochodów, ale również podkreślił jej strategiczną ekspansję na bardziej premiumowe rynki międzynarodowe. Kluczowym motorem tego wzrostu była Europa, gdzie CHERY przyspieszyła obecność rynkową i od stycznia do września sprzedała ponad dwukrotnie więcej – 145 000 pojazdów.
Nowe modele na rynek polski
Wydarzenie w Warszawie oznaczało także wprowadzenie na polski rynek dwóch nowych modeli. TIGGO 4 HEV to pierwsza hybryda CHERY w kraju i jeden z najbardziej konkurencyjnych SUV-ów segmentu B. Wyposażony w zaawansowany system CHERY Super Hybrid, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, zasięgiem do 950 km oraz bogatym pakietem technologii bezpieczeństwa i łączności. TIGGO 4 HEV będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Essential w cenie od 95 900 zł oraz Prestige w cenie 105 900 zł.
Tymczasem TIGGO 9 PHEV to flagowy, siedmiomiejscowy SUV segmentu D typu plug-in hybrid. Oferuje moc 428 KM, przestronne i luksusowe wnętrze oraz elektryczny zasięg przekraczający 147 km, ustanawiając nowy standard komfortu i osiągów. TIGGO 9 PHEV będzie dostępny w jednej wersji wyposażenia, w cenie 209 900 zł.
Oba modele trafią do ogólnopolskiej sieci dealerskiej CHERY do końca tego roku, otwierając nowy rozdział marki w Polsce.
Polska na mapie globalnej ekspansji
Debiut tych modeli oraz przekazanie pięciomilionowego auta polskiemu klientowi podkreślają rosnące znaczenie Polski jako strategicznego rynku CHERY w Europie. Marka planuje dalszą rozbudowę swojej sieci sprzedaży i bliższe relacje z klientami, koncentrując się na atrakcyjnej ofercie produktowej, innowacyjnych technologiach i standardach obsługi premium. To początek nowego rozdziału, w którym polscy kierowcy odgrywają bezpośrednią rolę w globalnej historii sukcesu CHERY.