Škoda zwiększa sprzedaż samochodów
Škoda wzmacnia swoją stabilną pozycję na polskim rynku. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku producent dostarczył klientom 45 522 samochody, co oznacza wzrost o 5,77% oraz 10,64% udziału w rynku. Modele Škody zajmują wiodące pozycje w kluczowych segmentach, wzrasta też zainteresowanie autami elektrycznymi – zwłaszcza SUV-em Elroq, który należy do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych pojazdów BEV w Polsce. Na całym świecie Škoda dostarczyła klientom 765 700 pojazdów, co oznacza wzrost o 14,1% rok do roku. Producent zajął trzecie miejsce wśród najpopularniejszych marek aut w Europie, a zelektryfikowane samochody (BEV i PHEV) miały tu 24,1% udziału w sprzedaży – w porównaniu do 11,1% przed rokiem.
Stabilny wzrost na polskim rynku
Škoda utrzymuje wysoką sprzedaż na polskim rynku. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2025 roku marka dostarczyła klientom 45 522 samochody, co oznacza wzrost o 5,77% w porównaniu do tego samego okresu 2024. Wynik ten potwierdza silną pozycję produktów i oferty Škody oraz zdolność do generowania wzrostów nawet w obliczu zmieniających się warunków rynkowych. Udział marki w rynku w ciągu trzech kwartałów 2025 r. wyniósł 10,64%.
Producent osiągnął dobre wyniki sprzedaży praktycznie we wszystkich segmentach. Niekwestionowanym liderem gamy jest Škoda Octavia. W ciągu dziewięciu miesięcy obecnego roku zarejestrowano 14 781 nowych sztuk tego modelu, co daje wzrost o 2,09% w porównaniu do tego samego okresu 2024 r. Niezmiennie dużym uznaniem klientów cieszą się modele takie jak Superb, Kamiq oraz Fabia.
Strategicznym elementem rozwoju marki jest elektryfikacja. Kluczową rolę odgrywa tu kompaktowy SUV Elroq, który od momentu debiutu konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku zarejestrowano go w liczbie 773 egzemplarzy, co zapewniło mu 9. miejsce na polskim rynku i 2,99% udziału w segmencie samochodów elektrycznych. Škoda utrzymuje się w gronie 15 najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych w Polsce. W porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku odnotowała imponujący wzrost rejestracji modeli elektrycznych o 380,61%, co przełożyło się na 3,65% udziału marki w rynku pojazdów elektrycznych w 2025 roku.
Jubileuszowy rok 130-lecia Škody celebrujemy w Polsce wspólnie z naszymi klientami. Przygotowaliśmy dla nich przebojową ofertę, na którą składają się specjalne wersje wyposażenia Edition 130 oraz liczne korzyści finansowe. Zainteresowanie przekroczyło nasze oczekiwania – co pokazała frekwencja w salonach, a także imponujący poziom zamówień. Polacy doceniają wszechstronność oferty Škody z odnowioną, atrakcyjną gamą modelową, ale decydującą rolę mają dla nich także kompetencje naszej rozbudowanej sieci dealerskiej, która łączy profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie z szeroko pojętą efektywnością. Dealerzy Škody mają swoje lokalizacje we wszystkich kluczowych ośrodkach, a nasi klienci mogą liczyć na doskonałą sprawność obsługi sprzedażowej i serwisowej” – powiedział Jaroslav Hecrog, Dyrektor Marki Škoda w Polsce
Wyniki globalne
,,Wyniki osiągnięte przez Škodę w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku potwierdzają skuteczność przyjętej przez nas strategii. Rozwijamy się w sposób rentowny, przyspieszamy proces elektryfikacji i konsekwentnie umacniamy pozycję na rynkach międzynarodowych. Utrzymanie trzeciego miejsca wśród marek samochodowych w Europie oraz podwojenie liczby dostaw w Indiach to dowód siły naszego zespołu, zaufania klientów i wartościowych partnerstw” - powiedział Klaus Zellmer, Prezes Škoda Auto.
„Nasze wyniki po trzecim kwartale pozostają bardzo dobre. To ogromne osiągnięcie, zwłaszcza w obliczu utrzymujących się wyzwań rynkowych. Wzrost zysku operacyjnego o 5,4%, do poziomu 1,79 miliarda euro oraz silny rozwój przepływów pieniężnych netto potwierdzają solidne fundamenty naszego skutecznego modelu biznesowego. Jesteśmy przekonani, że dzięki zdyscyplinowanemu zarządzaniu kosztami i konsekwentnej realizacji naszych celów strategicznych utrzymamy pozytywny kierunek rozwoju” - stwierdził Holger Peters, Członek Zarządu Škoda Auto ds. finansów, IT i spraw prawnych.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów popyt na samochody Škody znacząco wzrósł. W Europie radzimy sobie lepiej niż rynek jako całość, zajmując trzecie miejsce dzięki szerokiej gamie modelowej, a jednocześnie jesteśmy drugą najlepiej sprzedającą się marką wśród kluczowych klientów flotowych. Co więcej, prawie co czwarty samochód Škody dostarczony w Europie jest obecnie zelektryfikowany. To napawa nas optymizmem na przyszłość. Naszym kolejnym krokiem będzie wprowadzenie na rynek nowego, w pełni elektrycznego crossovera Epiq, który stanie się modelem wejściowym Škody w segmencie elektromobilności z ceną porównywalną do modelu Kamiq z silnikiem spalinowym” - powiedział Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu
Škoda utrzymuje stabilne wyniki w roku swojego 130-lecia
W ciągu pierwszych trzech kwartałów roku Škoda dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 765 700 samochodów, wobec 671 300 w analogicznym okresie roku 2024. Oznacza to wzrost o 14,1% rok do roku, napędzany silniejszą sprzedażą na kluczowych rynkach europejskich oraz w Indiach. W Europie (UE27, Wielka Brytania, Szwajcaria, Norwegia i Islandia) marka dostarczyła 616 300 samochodów, zajmując trzecie miejsce w regionie.

Celem strategicznym Škody pozostaje utrzymanie miejsca w ścisłej czołówce trzech najpopularniejszych marek motoryzacyjnych w Europie do 2030 roku. Obecnie najczęściej wybieranym modelem Škody pozostaje Octavia, ze 142 200 dostawami do klientów, kolejne miejsca zajmują Kodiaq oraz Kamiq. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku Škoda odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły do 22,344 miliarda euro (+9,5%), zysk operacyjny zwiększył się do 1,790 miliarda euro (+5,4%), a przepływy pieniężne netto utrzymały się na bardzo wysokim poziomie 1,934 miliarda euro (–2,8%). Rentowność sprzedaży pozostała solidna i wyniosła 8,0%, co potwierdza pozycję Škody jako jednej z najbardziej rentownych europejskich marek samochodowych.
Elektryfikacja nabiera tempa: Škoda Elroq i Enyaq wśród najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych w Europie
W ciągu pierwszych trzech kwartałów roku Škoda dostarczyła na całym świecie 150 700 samochodów z napędem zelektryfikowanym (BEV oraz PHEV). W Europie udział pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in w całkowitej liczbie dostaw marki wyniósł 24,1%, podczas gdy rok wcześniej było to 11,1%. W segmencie samochodów w pełni elektrycznych (BEV) Škoda awansowała na czwarte miejsce w Europie, osiągając udział w rynku na poziomie 6,6%.
Na ten sukces kluczowy wpływ miały elektryczne modele marki: Škoda Elroq oraz Škoda Enyaq. Łącznie dostarczono 118 600 egzemplarzy pojazdów typu BEV, w tym 60 400 sztuk Elroqa i 58 200 modeli z rodziny Enyaq. W Europie oba samochody znalazły się w pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych aut elektrycznych, Elroq zajmuje trzecie miejsce, a Enyaq szóste.
Popyt na samochody elektryczne Škody stale rośnie. We wrześniu marka osiągnęła rekordowy miesięczny wynik 17 400 dostarczonych pojazdów zasilanych prądem, a do końca października liczba zamówień na modele BEV przekroczyła 170 000 egzemplarzy na całym świecie.
Międzynarodowe sukcesy
Na rynkach międzynarodowych Škoda odnotowała dalszy wzrost dostaw. W Indiach, będących obok Europy drugim filarem działalności marki, sprzedaż zwiększyła się aż o 106,1% rok do roku. Oznacza to, że liczba samochodów dostarczonych klientom ponad dwukrotnie przewyższyła wynik z 2024 roku, osiągając rekordowy poziom 49 400 egzemplarzy. Znaczną część tego sukcesu stanowił model Kylaq, którego dostarczono 30 100 sztuk. We wrześniu marka świętowała kolejny kamień milowy, wyprodukowanie 100 000 egzemplarzy modelu Kushaq. W tym samym miesiącu w Wietnamie rozpoczęto produkcję i sprzedaż modelu Slavia, a już w październiku Škoda Kodiaq zdobyła tytuł Family Car of the Year podczas prestiżowej gali Better Choice Awards, potwierdzając rosnącą rozpoznawalność marki.
|
Na rynku tureckim, będącym drugim co do wielkości rynkiem pozaeuropejskim Škody, dostawy osiągnęły poziom 32 200 pojazdów, a marka odnotowała wzrost sprzedaży o 7% r/r. Z kolei w Maroku producent dostarczył 4 500 samochodów umacniając swoją pozycję w regionie Afryki Północnej. |
Rozszerzenie oferty zelektryfikowanych modeli |
|
We wrześniu zaprezentowano model pokazowy Škoda Epiq, będący zapowiedzią nowego, w pełni elektrycznego miejskiego crossovera typu SUV, którego premierę rynkową zaplanowano na 2026 rok. Wkrótce Škoda przedstawi również seryjną wersję koncepcyjnego modelu Vision 7S, przestronnego, w pełni elektrycznego SUV-a rodzinnego z siedmioma miejscami, który otworzy nowy rozdział w segmencie aut rodzinnych. Z myślą o przyszłości marka rozwija także projekt Vision O, to zapowiedź elektrycznego modelu Combi i kolejny etap ewolucji języka stylistycznego Modern Solid, który będzie wyznaczał kierunek dla przyszłych generacji modeli Škody. |
