Przejdź do treści
Motoryzacja

"No Time to Die" - Nie czas umierać

Wrażenia z jazdy RENAULT ESPACE E-TECH 200 KM

Autor: Robert Gołaszewski

Podczas jazdy nowym Renault Espace 2024, połączenie elegancji i nowoczesnych technologii przywodzi na myśl atmosferę filmu "No Time to Die" - ,,Nie czas umierać". Tytuł ostatniego Bonda 007 z Danielem Craigem idealnie pasuje do wrażeń z jazdy po teście nowym Renault.

Podobnie jak w świecie agenta 007, podróżując nowym Renault Espace, czujesz się pewny siebie i gotowy na każde wyzwanie. Dynamiczne osiągi pojazdu, bez względu na warunki drogowe, przywołują na myśl ekscytujące sceny z filmów o Jamesie Bondzie. Jednakże, zamiast zmysłowych gadżetów, Renault Espace zachwyca zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa i komfortu, tworząc unikalne doświadczenie jazdy.

Podczas wyjazdu na święta nowe Renault Espace sprawdziło się doskonale, dostarczając nie tylko komfortu podróży, ale również funkcjonalności, które z pewnością docenią podróżujący w tym wyjątkowym okresie

a

Pierwsze wrażenia z jazdy to poczucie stabilności i pewności na drodze. Zawieszenie jest dobrze wyważone, a układ kierowniczy precyzyjny, co sprawia, że manewrowanie nawet w trudniejszych warunkach jest łatwe i bezpieczne. To istotne zwłaszcza podczas świątecznych podróży, gdy drogi mogą być zatłoczone, a warunki atmosferyczne zmienne.

Espace zawsze szedł z duchem czasu – najpierw był rewolucyjny, a później stał się wizjonerski. Dziś nowy Espace przybiera postać SUV-a o atletycznej i eleganckiej sylwetce, w wersji esprit Alpine zachwycającej sportowym charakterem. Nie traci przy tym swojego DNA: jest wciąż dużym, 5- lub 7-miejscowym, samochodem na długie trasy i najbardziej przestronnym spośród modeli Renault. I właśnie to go wyróżnia! Dobór wyrafinowanych materiałów oraz jakość montażu i wykończenia idą w parze z najwyższej klasy wyposażeniem, takim jak panoramiczny szklany dach o powierzchni ponad jednego metra kwadratowego – jeden z największych na rynku.

a

W 1983 roku marka Renault zaprezentowała model Espace, którego można uznać za jednego z  pionierów tego segmentu.  Jego pięć kolejnych generacji sprawiło, że stał się prawdziwą ikoną motoryzacji.

Teraz Renault przedstawiło nowego Espace, czyli nowy 5- lub 7-miejscowy samochód doskonały na dalekie trasy. 

Nowe Espace potwierdza obecność Renault w wyższym segmencie rynku. Jednocześnie zachowuje DNA poprzednich pięciu generacji, czyli luksusowy wygląd, komfort, przestronność i wnętrze wypełnione światłem

Zgodnie z duchem czasu nowy Espace jest high-tech zarówno w kabinie , jak i pod maską.  Jest bardziej kompaktowy z zewnątrz i lżejszy o 215 kilogramów od swojego poprzednika. Wyposażono go w ultrawydajny, w pełni hybrydowy silnik E-Tech o mocy 200 KM. Niskie znormalizowane zużycie paliwa (4,6 l/100 km) umożliwia przejechanie do 1100 kilometrów na pełnym baku, bez konieczności ładowania.

a

Komfort Espace

Możliwość przewożenia do siedmiu osób sprawia, że przestronność jest dużym atutem nowego Espace. Bardziej niż kiedykolwiek oferuje wszystkim pasażerom idealny komfort podczas długich podróży. Podczas wyjazdu na święta nowe Dzięki temu przy długości 4,72 m, czyli o 14 cm mniejszej niż
w modelu poprzedniej generacji, długość wnętrza do trzeciego rzędu siedzeń wzrasta nawet do 2,48 m. Jest to szczególnie korzystne dla pasażerów w drugim rzędzie, gdzie promień na wysokości kolan sięga 321 mm. Dodatkowo jeżeli środkowe siedzenie nie jest zajęte, pasażerowie mają do dyspozycji centralny podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki.

a

Podobnie jak poprzednie modele rodzinne Nowe Renault Espace oferuje wysoki poziom osiągów na drodze oraz bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów dzięki zastosowanym rozwiązaniom, takim jak: platforma CMF-CD Aliansu, specjalnie zaprojektowane zawieszenie i 32 systemy wspomagające jazdę. Przyjemność prowadzenia potęgują MULTI-SENSE oraz 4Control Advanced – układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi zaprojektowany przez Renault.

12 głośników pozwoli w pełni cieszyć się ulubioną muzyką

Active driver assist

Active Driver Assist łączy inteligentny regulator prędkości Stop & Go i system utrzymywania w osi pasa ruchu. Zachowuje bezpieczny dystans od poprzedzającego pojazdu, reguluje prędkość, uwzględniając sytuację na drodze oraz utrzymuje samochód na środku pasa ruchu. Samochód może również zatrzymać się w korku i wznowić jazdę automatycznie.

a

Dzięki skrętowi tylnych kół o 5° podczas parkowania średnica zawracania jest zbliżona do tej w samochodzie miejskim i wynosi 10,4 m. Powyżej 50 km/h koła tylne skręcają o 1° w tym samym kierunku co koła przednie, poprawiając stabilność w zakrętach.

PODSUMOWANIE

Komfortowy, duży, nowoczesny, pełen rewelacyjnych rozwiązań, oszczędny i nieprzesadnie drogi. Wnętrze Espace to majstersztyk ergonomicznego projektowania. Nowe Renault Espace stanowi doskonałą propozycję dla rodzin poszukujących eleganckiego i wszechstronnego samochodu. Po przejechaniu kilkuset kilometrów tym wyjątkowym samochodem, mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nowe Renault Espace podnosi poprzeczkę w segmencie rodzinnych samochodów klasy premium.

Espace E-Tech full hybrid

Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm

4722/1843/1645/2667

Masa własna/dopuszczalna w kg

1587/2360

Maksymalny uciąg przyczepy hamowanej w kg

1500

Prześwit w cm

18

Średnica zawracania między krawężnikami w m

10,4

Pojemność bagażnika w l.

777/1818

Silnik

1.2 E-Tech full hybrid 200

Moc silnika w KM

200

Maks. moment obrotowy przy obr./m.in.

205/1750

Prędkość maksymalna w km/h

180

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,8

Cena w zł od (wersja testowana)

 193 900 (216 900)

   

 

Najnowsze wydanie