Przejdź do treści
Aktualności
Kultura

Muzyka klasyczna ma moc, czyli #modanaklasykę

21 czerwca, podczas międzynarodowego święta muzyki - LA FÊTE DE LA MUSIQUE - w warszawskiej Hali Koszyki odbędzie się ekskluzywne wydarzenie dla przedstawicieli świata sztuki i biznesu #modanaklasykę. Będzie to również święto osób, które wierzą w magiczną moc muzyki klasycznej.

Wyjątkowe koncerty i ciekawe rozmowy to jedne z licznych atrakcji tego wydarzenia, którego głównym celem jest upowszechnianie muzyki klasycznej oraz pokazanie, że może być ona prezentowana w różnych przestrzeniach i tworzyć wartość dla szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim - nowych melomanów. 

l

Pierwsza odsłona kampanii, która odbyła się 1 października 2020 r., okazała się wielkim sukcesem. Po raz pierwszy w historii artyści Akademii Operowej działającej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej wystąpili w inspirującej przestrzeni Hali Koszyki. Relacje gości wydarzenia - przyjaciół muzyki klasycznej (m.in. Karoliny Pilarczyk, Kingi Zawodnik, Angeliki Wator, Karoliny Sobańską, Anny Lucińską, Anny Głogowską) dotarły do ponad 800 tys. użytkowników Instagrama.

W ramach Partnerstwa dwóch fundacji - Globalworth Foundation i Julian Cochran Foundation - podczas II edycji  #modanaklasykę zostanie zainaugurowany również program stypendialny "Bridge to the future - Young Artists Support Fund", którego celem będzie wsparcie młodych artystów, którzy mają ograniczoną możliwość koncertowania podczas pandemii. Obie organizacje chcą wyjść naprzeciw rzeczywistym potrzebom młodych muzyków i wesprzeć ich w indywidualnych wyzwaniach związanym z rozwojem zawodowym, artystycznym i osobistym. Program skierowany jest dla osób w wieku od 18 do 26 lat, którzy uczęszczają do liceów i uczelni muzycznych w Polsce. Globlaworth Foundation przekazała na ten cel ponad 135 000 PLN na stypendia (15 stypendiów, każde po 9 000 PLN). 

p

Wierzymy, że w tych trudnych czasach COVID-19 wartość kulturalna muzyki klasycznej oraz możliwość wsparcia w dalszym rozwoju młodych artystów-muzyków są pięknymi argumentami, dlatego Business Magazine również dołożył swoją cegiełkę i stał się Partnerem Medialnym tego wyjątkowego wydarzenia.

Julian Cochran Foundation - organizacją pozarządowa, która nieprzerwanie od grudnia 2017 roku buduje nową publiczność otwartą na muzykę klasyczną. Cotygodniowe koncerty “Klasyka na Koszykach”, które fundacja organizuje od ponad 3 lat w warszawskiej Hali Koszyki przełamują stereotypy i udowadniają, że „klasyka” może towarzyszyć każdemu, w każdej sytuacji. Pomagają budować publiczność otwartą na muzykę klasyczną, integrują̨ lokalną społeczność oraz pozwalają w sposób aktywny i rozwijający spędzać wolny czas. 
Fundacja wspiera, promuje i pomaga młodym artystom, organizuje wydarzenia dla dzieci i dorosłych oraz pierwszy na świecie konkurs pianistyczny w formule online. Ważne znaczenie w codziennej pracy, działaniach i pomysłach fundacji ma aspekt edukacyjny. Wiele projektów powstawało właśnie z myślą o nim. Każde z fundacyjnych działań poszerza wiedzę odbiorców o muzyce klasycznej.

Globalworth Foundation została założona w 2018 roku przez Globalworth – lidera rynku biurowego w Rumunii i w Polsce. Fundacja jest organizacją non-profit, niezależną od komercyjnych działań firmy. Misją Fundacji jest rozwój projektów w trzech głównych obszarach: ludzie, miejsca i technologie. Wychodząc z założenia, że przyszłość każdej społeczności należy do młodego pokolenia, Fundacja stawia na troskę o ludzi. Wyraża ją poprzez programy i projekty edukacyjne, poprawiające dostęp do wysokiej jakości usług medycznych, niezależnie od klasy społecznej. Kolejne inicjatywy skupiają się na budowaniu miejsc i rozwoju społeczności miejskich, w których ludzie mogą się spotykać, wchodzić w interakcje i tworzyć rozwiązania dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo Globalworth Foundation wierzy w pozytywny wpływ projektów integrujących technologię, takich jak inkubatory dedykowane młodym ludziom oraz wspiera finansowanie innowacji, które mogą prowadzić do zbliżania ludzi.

Hala Koszyki została wzniesiona ponad 100 lat temu przy ulicy Koszykowej w Warszawie na terenie ówczesnego folwarku Koszyki. Zaprojektowana w secesyjnym stylu przez architekta Juliusza Dzierżanowskiego, dopiero jesienią 2016 roku wróciła na mapę miasta jako wyjątkowy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie można zjeść w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Kompleks obejmuje 16 000 mkw. powierzchni biurowej i 6 500 mkw. powierzchni handlowej. Właścicielem i zarządcą Hali Koszyki jest Globalworth.

p

p

Najnowsze wydanie