Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

NOXy® to komplementarne rozwiązanie Grupy Azoty

NOXy®  jest wodnym roztworem mocznika, który jest nietoksyczny, bezwonny, bezbarwny, bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Wysoka jakość oraz czystość NOXy® wymagana jest bezwzględnie w całym łańcuchu dostaw. NOXy® wykorzystywany jest do oczyszczania spalin w samochodach wyposażonych w silnik diesla z system SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) i działa jako reduktor szkodliwych tlenków azotu i cząstek stałych, rozkładając je na czysty i przyjazny środowisku azot oraz  parę wodną. Obecnie każdy produkowany pojazd z silnikiem diesla musi być wyposażony w układ SCR, aby sprostać najnowszym normom emisji spalin EURO6.

Dlaczego NOXy®?

NOXy® jest gwarancją jakości AdBlue®, jest to znak towarowy zarejestrowany przez Grupę Azoty, celem wyróżnienia produktu na rynku. NOXy® jest to wodny roztwór mocznika o stężeniu 32,5%, pozyskiwanego z technicznie czystego mocznika oraz wody demineralizowanej.

NOXy® gwarancja najwyższej jakości AdBlue®

Wieloletnie doświadczenie Grupy Azoty działającej w wielu segmentach gospodarki, począwszy od nawozów, poprzez alkohole OXO, pigmenty  kończąc na chemii pozwoliło stworzyć  produkt spełniający najwyższe standardy normy ISO 22241. NOXy® to nie tylko najwyższa jakość produktu ale także sieć wyspecjalizowanych dystrybutorów, posiadających autoryzację na sprzedaż i dystrybucję produktu. Gwarantujemy najwyższą jakość w całym łańcuchu dostaw, a dodatkowo zapewniamy dostawy w ciągu 48 godzin od momentu złożenia zamówienia.

Grupa Azoty wraz ze swoimi partnerami jest w stanie zagwarantować ciągłość dostaw w stale rosnącym i coraz bardziej wymagającym rynku, gdzie terminowość dostaw i najwyższa jakość produktu i obsługi jest priorytetem. Partnerzy Grupy Azoty są zawsze blisko rynku i klienta ostatecznego służąc fachową wiedzą oraz pomocą techniczną ze strony ekspertów.

Mając na uwadze wysoką jakość NOXy® oraz dbałość o zachowanie odpowiednich  właściwości produktu unika się długotrwałego przewozu produktu w temperaturze powyżej 25°C, co gwarantuje, że produkt nie ulegnie rozkładowi i wytrącenia się mocznika. Właściwe wentylacja środków transportu oraz zbiorników służących do przechowywania NOXy powoduje minimalizację ryzyka  odparowania wody z prodktu. Przestrzeganie określonych zasad jest gwarancją jakości i spełniania najwyższych standardów normy.

Korzyści ze stosowania NOXy®:

  1. mniejsze zużycie paliwa o 3-4% przez silniki pojazdów, które obowiązuje norma EURO 4,
  2. ograniczenie zużycia paliwa o 5% przez silniki pojazdów, które obowiązuje norma EURO 5,
  3. poprzez spełnianie dyrektyw unijnych dotyczących ograniczeń w emisji spalin, produkt wpływa także na ochronę środowiska,
  4. możliwość utrzymania, w niektórych przypadkach także wydłużenia, okresów międzyserwisowych pojazdów,
  5. podniesienie wartości samochodu przy odsprzedaży.

Normy

W państwach Unii Europejskiej obowiązują normy EURO. Dotyczą regulacji emisji szkodliwych substancji, w szczególności: tlenku azotu (NOx), cząstek stałych (PM), węglowodoru (HC) oraz tlenku węgla (CO). Są to substancje szkodliwe emitowane głównie przez nowe pojazdy mechaniczne sprzedawane w obrębie UE. Systematycznie aktualizowane normy wprowadzają coraz bardziej rygorystyczne limity. W zgodzie z obowiązującymi obecnie dyrektywami dla pojazdów z silnikiem Diesla ograniczenia emisji NOx zostały obniżone o 60%. Celem zobrazowania można zestawić wyniki 25 pojazdów ciężarowych, stosujących się do restrykcji unijnych, z jedną ciężarówką z lat 70-tych, które plasują się na tym samym poziomie. Najnowsza norma, dotycząca jeszcze większych ograniczeń, obowiązuje od początku 2014 roku i zmniejsza obowiązujące limity o kolejne 80%.

Nowymi regulacjami są objęte samochody ciężarowe oraz autobusy. Z uwagi na rozbudowaną infrastrukturę dróg i logistykę transportu lądowego w Europie, istotne znaczenie w użytkowaniu NOXy® (dawniej AdBlue®) następuje wśród samochodów ciężarowych z systemem SCR. Normy unijne dotyczą większości pojazdów. Przykładowo pojazdy pozadrogowe (tzw. non-road), czyli ciągniki, maszyny rolnicze o mocy silnika 175-760 KM, ubiegające się o otrzymanie homologacji, muszą przestrzegać restrykcji dotyczących emisji spalin EURO IIIb. Zmuszają do redukcji w fabrycznie nowych pojazdach o 50% ilości tlenków azotu i 80% ilości cząstek stałych w porównaniu do poprzednich limitów.

Technologia SCR

Technologia Selektywnej Redukcji Katalitycznej SCR to technologia stosowana m.in. w silnikach Diesla, której główną zasadą jest zredukowanie w spalinach emisji cząstek stałych (PM) i redukcja zwiększonej emisji tlenków azotu (NOx). Do poprawnego działania system SCR potrzebuje produktu NOXy®.

Pojazdy wyposażone w system SCR wyposażone są w dodatkowy zbiornik na wodny roztwór mocznika. Zbiorniki są o różnych pojemnościach, od 15 Litrów w samochodach osobowych ąz po nawet 100 Litrowe zbiorniki w autach ciężarowych. Średnie zużycie AdBlue w stosunku do oleju napędowego w samochodach ciężarowych wynosi 4 do 8%. Szacowane zużycie w samochodach osobowych średniej klasy pojazd z silnikiem wysokoprężnym to ok 1 litr AdBlue na 1 000 km.

Technologia SCR obecnie jest nie tylko autach osobowych i ciężarowych ale również maszynach budowlanych i ciągnikach rolniczych.

Firma Effect zapewnia dostawy NOXy® na terenie Polski i krajach Europy. Dostawy realizowane są w ciągu 48 godzin w dostawach luzem w autocysternie od minimum 2000 litrów, jak też w mniejszych opakowania pod wskazany przez adres. 

Firma Effect jest Autoryzowanym Dystrybutorem Grupy Azoty, co gwarantuję najwyższą jakość produktu i świadczonych usług zgodnych z normą 22241. Dostawy realizujemy dedykowanymi cysternami należącymi do producenta Noxy/AdBlue. Wszystkie cysterny  posiadają legalizowany układ wydawczy gwarantując dostawy produktu z dokładnością nawet do dwóch setnych Litra. 

Zapraszamy do współpracy z firmą Effect.

Najnowsze wydanie